Wat was ik blij dat ik met ‘Ook een Fijne Dag’ in contact kwam!

Wat was ik blij dat ik met Angele van ‘Ook een Fijne Dag’ in contact kwam! Ik rolde in de situatie dat er een PGB aangevraagd moest worden voor onze tante. De laatste jaren had ik niet zoveel contact met haar, maar haar zus had gevraagd of ik een keer op bezoek wilde gaan omdat zij op vakantie was. Toen ik daar was ging de telefoon. Ik nam deze aan en er volgde een gesprek over hetgeen we voor onze tante konden betekenen en over de financiering ervan. Gelukkig heb ik toen naam en telefoonnummer opgeschreven.

Wat was ik blij dat ik met Angele van ‘Ook een Fijne Dag’ in contact kwam! Ik rolde in de situatie dat er een PGB aangevraagd moest worden voor onze tante. De laatste jaren had ik niet zoveel contact met haar, maar haar zus had gevraagd of ik een keer op bezoek wilde gaan omdat zij op vakantie was. Toen ik daar was ging de telefoon. Ik nam deze aan en er volgde een gesprek over hetgeen we voor onze tante konden betekenen en over de financiering ervan. Gelukkig heb ik toen naam en telefoonnummer opgeschreven.

Toen ik een paar dagen later weer op bezoek kwam, waren er vragen en ben ik Angèle gaan bellen. Alle vragen werden beantwoord. Wat is het ingewikkeld als je voor het eerst met dat soort regelingen aan de slag gaat. In de tijd die volgde moest er van alles geregeld worden; wat heerlijk dat er dan zo iemand is die weet hoe een en ander in zijn werk gaat en voor alles een oplossing weet en/of zoekt. We hadden pech dat de aanvraag van het PGB de nodige vertraging opliep, en waarom??? Maar iedere keer was Angèle er weer, altijd positief en jawel hoor, na een half jaar was het rond! Eindelijk kon de begeleiding beginnen, waardoor onze tante nog regelmatig naar het winkelcentrum is gegaan. Die persoon regelde ook de bezoeken aan tandarts en ziekenhuis en dat was voor ons een grote opluchting.

De verrassing was dat onze tante zelfs weer in de auto durfde te gaan zitten [wie had dat durven denken!], wat het vervoer heel veel gemakkelijker maakte. In april ging het steeds slechter met onze tante. Omdat er geen genezing mogelijk was wilde ze geen medicatie meer. Daarom werd ze uit het ziekenhuis ontslagen. Er was contact gezocht met een prachtige locatie met zorg. Vraag: hoe moet dat met financiering? Weer was Angèle de reddende engel. Ze stuurde heel snel het omzettingsformulier van PGB naar ZIN, reeds ingevuld, zodat ik het alleen nog maar hoefde te ondertekenen. Wat geweldig!! Angele, heel hartelijk dank voor alles wat je voor ons gedaan hebt, ik wist niet dat het zo ingewikkeld was. Ik heb er weer veel van geleerd!

Dank je wel,

Marianne Heeren December 2017